Usein kysytyt kysymykset

Lainan hakeminen

Mitkä ovat lainan myöntämisen perusedellytykset?

Ostosraha kulutusluotto myönnetään 20-75 vuotiaille Suomen kansalaisille, jotka täyttävät lainaehtojemme luottokelpoisuusmääritelmän. Myönteinen luottopäätös edellyttää mm., että luotonhakijalla on Suomen kansalaisuus, henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne, virallinen osoitetieto Suomessa, moitteettomat luottotiedot ja henkilökohtainen matkapuhelinnumero.

Voinko hakea lainaa omilla/tuttavan tiedoilla tuttavalleni/perheenjäsenelleni?

Et voi. Laina on tarkoitettu omaan käyttöön ja hakiessa tulee käyttää henkilökohtaisia tietoja. Ethän koskaan luovuta henkilökohtaisia tietojasi kenellekkään. 

Olen saanut tietooni, että nimissäni on tietämättäni haettu lainaa. Mitä teen?

Mikäli nimissäsi on tehty petos tai epäilet henkilötietojesi joutuneen ulkopuolisen tahon haltuun, ole viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 020 741 2030 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@ostosraha.fi. Muista liittää viestiin yhteystietosi, jotta tavoitamme sinut antaaksemme asiassa lisäohjeita.

Miten saan itselleni lainakiellon?

Lainakiellon voit asettaa lähettämällä kieltopyynnön kirjallisena tai soittamalla asiakaspalveluun. Lainakielto on peruuttamaton ja koskee yrityksemme kaikkia lainapalveluita, ellei toisin ole pyydetty. Asetettu lainakielto koskee ainoastaan yrityksemme lainapalveluita. Valtakunnallisen kiellon (OLK=Omaehtoinen luottokielto) voit asettaa olemalla yhteydessä henkilöluottotietoja hallinnoivaan Suomen asiakastieto Oy:ön.

Minulla on palvelunne kautta laina, mutta tarvitsisin suuremman lainan, jotta voisin maksaa aiempia lainoja takaisin?

OPR-Finance Oy ei kannusta maksamaan luottoa luotolla.

Minulla on jo Ostosraha kulutusluotto, voinko saada toisen lainan?

Mikäli olet hoitanut lainasi takaisinmaksun tähän saakka moitteettomasti, sinulla on mahdollisuus hakea lainallesi korotusta. Tällöin nykyinen lainasi maksetaan lainankorotuksen yhteydessä kokonaisuudessaan ja saat tilillesi uuden ja nykyisen lainasi erotuksen. Voit täyttää korotushakemuksen helposti verkkosivuillamme.

Haluan hakea palvelunne kautta lainaa, mutta minulla ei ole verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta ja olen uusi asiakas. Miten toimin?

Ota yhteyttä pankkiisi ja pyydä itsellesi verkkopankkitunnukset. Mobiilivarmenteen saat käyttöösi matkapuhelinoperaattoriltasi tai osoitteesta https://mobiilivarmenne.fi/

 

Mikä on lainan takaisinmaksuaika?

Lainan takaisinmaksuaika valitaan hakemuksen täyttämisen yhteydessä. Maksuajat ovat 12 - 96 kuukautta lainasummasta riippuen. Suosittelemme, että valitset tarpeeksi joustavan maksu-aikataulun mahdollisia yllättäviä tilanteita varten. Laina on mahdollista maksaa takaisin myös etuajassa asiakkaan toiveen mukaisesti ilman lisäkulua.

Kuinka nopeasti ja miten saan lainapäätöksen?

Hakemuksesi käsitellään noin 15 minuutin kuluessa, minkä jälkeen saat lainapäätöksen tekstiviestinä. Myönteisen lainapäätöksen jälkeen laina siirretään ilmoittamallesi pankkitilille lainapalvelumme aukioloaikoina.

Kauanko tilisiirto kestää pankkitililleni?

Teemme ajantasaisia tilisiirtoja päivittäin kello 8.00-22.00. Myönnetty laina on viiveettä tililläsi käyttäessäsi Aktia Pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Osuuspankin tai Säästöpankin tiliä. Muihin kuin em. pankkeihin arkisin ennen kello 14.00 tehdyt tilisiirrot näkyvät tilillä pääsääntöisesti saman päivän aikana. Muussa tapauksessa siirto näkyy tilillä seuraavana arkipäivänä.

Mikä on sisäänkirjautumisen turvakoodi ja mihin sitä käytetään?

Lähetämme sisäänkirjautumisen turvakoodin tekstiviestillä aina OPR-Onlineen kirjautumisen yhteydessä. Näin varmistamme, että ilmoittamasi matkapuhelinnumero on kirjoitettu oikein ja käytössäsi. Syötä turvakoodi sille varattuun kenttään. Sisäänkirjautumisen turvakoodi on henkilökohtainen ja kertakäyttöinen. OPR-Finance Oy ei kysy sisäänkirjautumisen turvakoodia koskaan puhelimitse tai tekstiviestinä, eikä turvakoodia tule koskaan luovuttaa toiselle henkilölle.

Mikä on Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmä?

Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmästä saatavia tietoja käsittelee OPR-Finance Oy ja Suomen Asiakastieto Oy tiedon välittäjänä. Tietoja kerätään vain luottohakemuksen käsittelyä varten.

Käsiteltävät tiedot koskevat luottoja ja niiden hoitamista. Luottohakemuksen yhteydessä kerättyjä tietoja ei luovuta ulkopuolisille ilman lain mukaista velvoitetta. Viranomaisilla voi olla pääsy näihin tietoihin omassa toiminnassaan.

Mikäli luotto myönnetään, tiedot säilytetään viiden vuoden ajan siitä, kun luotto on kokonaisuudessaan erääntynyt maksettavaksi, ellei laissa säädetä velvollisuutta säilyttää niitä tätä pidempään. Mikäli luottoa ei myönnetä, tiedot poistetaan kahden vuoden kuluttua luottohakemuksen tekemisestä. Tiedot luovutetaan Suomen Asiakastieto Oy:n ylläpitämän Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmän kautta.

Luotonhakijalla on oikeus tarkastaa mille tahoille ja mitä tietoja Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmän kautta on luovutettu. Tarkistusoikeuden toteuttaa Suomen Asiakastieto Oy. Suomen Asiakastieto Oy:n ylläpitämään Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmään kuuluvat seuraavat yhtiöt:

Bigbank AS,Suomen sivuliike, 
Collector Credit Ab, 
DFC Nordic Oyj (Risicum, OK-Money), 
Euroloan Consumer Finance Oyj, 
Ferratum Finland Oy,
Finaref Oy, 
Folkia As, Suomen Sivuliike, 
Ikano Bank AB (julk.), Suomen sivuliike, 
MCB Finance Finland Oy (Credit24), 
NDN - Yhtiö Oy, 
OPR-Finance Oy, 
Svea Ekonomi Ab, Suomen sivuliike, 
Tact Group (Vipster Oy, Lainacom Oy), 
J.W.- Yhtiöt Oy, 
Herttaysi Oy, 
Luoteen Sirtox Oy, 
WHT-Yhtiöt Oy, 
WestStar Oy, 
Top Finance Oy, 
AS LHV Pank, 
Oy Netford Capital Ltd, 
4finance Oy.

Kenelle myönnätte 10 000€ lainaa?

21-75 vuotiailla Suomen kansalaisilla, jotka täyttävät lainaehtojemme luottokelpoisuusmääritelmän, on mahdollisuus saada lainaa 10 000€. Myönteinen luottopäätös edellyttää mm., että luotonhakijalla on Suomen kansalaisuus, henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne, virallinen osoitetieto Suomessa, moitteettomat luottotiedot ja henkilökohtainen matkapuhelinnumero.

Yleiset asiat

Miten laina haetaan?

Voit täyttää lainahakemuksen helposti verkkosivuillamme https://www.ostosraha.fi/lainanhaku/. Lainahakemuksen aluksi tehtävää sähköistä tunnistautumista varten tarvitset henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Näiden lisäksi tarvitset internet-yhteyden ja henkilökohtaisen matkapuhelinnumeron.

Mikä on PIN-koodi ja mistä saan sellaisen?

PIN-koodi on asiakkaan itsensä luoma nelinumeroinen tunnus. PIN-koodin ja oman matkapuhelinnumeron avulla asiakas voi sisäänkirjautua OPR-Online -palveluun. PIN-koodin pääsee luomaan OPR-Online -palvelussa kohdassa ”omat tiedot”. Ennen PIN-koodin luomista Online -palveluun tulee sisäänkirjautua verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla.

Nordean verkkopankkiasiakkaat eivät valitettavasti voi pankin sopimusehtoihin perustuen luoda PIN-koodia. Heidän tulee siis joka kerta käyttää verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta OPR-Online -palveluun kirjautuessa.

Jos koodi unohtuu, se on mahdollista tarkastaa OPR-Online -palvelusta kirjautumalla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

PIN-koodi tulee aina säilyttää turvallisessa paikassa, eikä sitä saa luovuttaa toisen henkilön käyttöön. Turvallisuussyistä suosittelemme, että PIN-koodi vaihdetaan säännöllisin väliajoin. Voit vaihtaa/luoda PIN-koodin sisäänkirjautumalla palveluun verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla. Valitse sellainen PIN-koodi, joka on ulkopuolisen vaikea arvata, mutta sinun helppo muistaa. Vältä "helppoja" numeroyhdistelmiä, kuten 0000, 1234, 1111, oma syntymäaika/syntymävuosi tai henkilötunnuksesi loppuosa.

Voinko saada maksuvapaita kuukausia?

Käytettävissäsi on 1-3 maksuvapaata kuukautta, jotka on mahdollista ottaa käyttöön alkaen seuraavasta vielä laskuttamattomasta kuukaudesta. Lainakorko peritään normaalisti koko maksuvapaan ajalta ja se laskutetaan maksuvapaata seuraavan laskun yhteydessä. Laskutetulle/erääntyneelle laskulle ei voi enää saada maksuvapaata.

Maksuvapaat kuukaudet voit ottaa käyttöön OPR-Online -palvelussamme osoitteessa https://online.opr-vakuus.fi. OPR-Online -palvelu on avoinna 24/7.

Onko Ostosraha palvelu tietoturvallinen?

Kyllä. Käytämme pankkien tasoista turvajärjestelmää, eli yhteytemme on suojattu SSL-suojauksella. Tiedostomme ovat nykyaikaisessa ja asianmukaisesti suojatussa ympäristössä, eikä ulkopuolisilla ole pääsyä niihin. Sisäänkirjautuminen palveluun tapahtuu aina henkilökohtaisten verkkopankkitunnusten avulla, mobiilivarmenteella tai aiemman verkkopankkitunnusten avulla tehdyn sisäänkirjautumisen yhteydessä luomasi PIN-koodin ja matkapuhelinnumerosi yhdistelmällä.

Voinko hakea lainaa vaikka liittymäni on prepaid tai salainen?

Kyllä. Hae laina verkkohakemuksella tästä

Sukunimeni on vaihtunut. Miten voin päivittää tiedon palvelussanne?

Tiedot päivitetään automaattisesti, kun kirjaudut uudelleen omilla verkkopankkitunnuksillasi OPR-Online palveluumme. Tämä kuitenkin edellyttää, että tietosi ovat päivittyneet omaan pankkiisi.

Paljonko veloitatte asiakaspuheluista?

Kiinteästä verkosta 8,35 snt/puhelu, plus 6,00 snt/min. Matkapuhelimesta soitettaessa 8,35snt/puhelu, plus 17,17 snt/min.

Olen unohtanut PIN-koodin. Mistä saan uuden PIN-koodin?

Jos koodi unohtuu, se on mahdollista tarkastaa OPR-Online -palvelusta kirjautumalla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Nordean verkkopankkiasiakkaat eivät valitettavasti voi pankin sopimusehtoihin perustuen luoda PIN-koodia. Heidän tulee siis joka kerta käyttää verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta OPR-Online -palveluun kirjautuessa.

Mitkä ovat lainapalvelunne aukioloajat?

Voit lähettää lainahakemuksen milloin tahansa. Hakemus käsitellään ja hyväksytty laina maksetaan asiakkaan tilille lainapalvelun aukioloaikana klo 8-22.

Miten päivitän yhteystietoni?

Voit päivittää yhteystietosi OPR-Online -palvelussa, kohdassa ”omat tiedot”. Asiakassuhteen ja laskutuksen hoitamisen kannalta on olennaisen tärkeää, että yhteystietosi ovat ajantasalla.

HUOM. muistathan aina ilmoittaa osoitteenmuutoksen tms. aina myös maistraattiin/postiin.

Mitä Ostosrahan korottaminen tarkoittaa?

Mikäli olet hoitanut lainasi takaisinmaksun tähän saakka moitteettomasti, sinulla on mahdollisuus hakea lainallesi korotusta. Tällöin nykyinen lainasi maksetaan lainankorotuksen yhteydessä kokonaisuudessaan ja saat tilillesi uuden ja nykyisen lainasi erotuksen. Voit täyttää korotushakemuksen helposti verkkosivuillamme.

Mikä on Ostosraha kulutusluoton ikäraja?

20-75 vuotta. 20-vuotiailla on mahdollisuus hakea 400 euron lainasummaa. 21-75 -vuotiailla mahdollisuus hakea 400-10 000 euroa.

Mikä on OPR-Online?

OPR-Online -palvelu on asiakkaan henkilökohtainen laina- ja laskutusasioiden hallinnointipalvelu, joka palvelee osoitteessa www.ostosraha.fi. Palvelussa voit seurata ja hallinnoida laina- ja laskutustietojasi. OPR-Online on aina avoinna, sisäänkirjautuminen tästä.

Mihin asiakkaiden henkilötietoja käytetään?

Käsittelemme tietoja itse ja hyödynnämme henkilötietojen käsittelyssä lukuumme toimivia alihankkijoita. Olemme tehneet tietojenkäsittelysopimuksen jokaisen henkilötietoja käsittelevän alihankkijamme kanssa.

Luovutamme henkilötietoja esimerkiksi ulkopuolisten tahojen suoramarkkinointiin. Tietoja saatetaan luovuttaa viranomaisille pakottavan sääntelyn nojalla.  

Emme luovuta henkilötietoja EU-alueen ulkopuolelle.

Lainan takaisinmaksu

Voinko saada laskun sähköisenä paperilaskun sijaan?

Kyllä. Laskut on mahdollista saada sähköpostitse, e-laskulla tai NetPosti -palveluun.
Sähköpostilaskutuksen voit ottaa käyttöön OPR-Online -palvelussa, tästä.
Laskutuksen NetPostiin saat valitsemalla yrityksemme (OPR-Finance Oy) laskut vastaanotettavaksi sähköisessä muodossa suoraan NetPosti –palveluun. 
e-laskun saat käyttöösi näin:

  1. Valitse laskuttajaluettelosta "OPR-Finance Oy" ja laskutusaiheeksi ”Ostosraha/Luottolasku” tai ”Ostosraha-Svea/luottolasku” (katso laskusta).
  2. Syötä tunnistetietona asiakasnumerosi, jonka löydät myös laskustasi.
  3. Saat jatkossa e-laskut hyväksyttäväksi suoraan verkkopankkiisi. Halutessasi voit asettaa e-laskun maksettavaksi automaattisesti. Tällöin pankki veloittaa laskun summan tililtäsi automaattisesti e-laskun eräpäivänä.

 
Huomioitavaa e-laskutuksessa
Mikäli sinulla valittuna sekä sähköposti- että e-lasku, lasku tulee ainoastaan e-laskuna. Halutessasi sähköpostilaskun sinun tulee ottaa e-laskutilaus pois käytöstä oman verkkopankkisi e-laskutuksen asetuksista.
 
Ongelmatilanteet
e-Laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt yrityksemme tietoon ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).

Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-Laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Financen järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.
 
Tee arjestasi helpompaa ja siirry e-laskuun jo tänään!

Voinko maksaa laskuni e-laskulla?

Kyllä. Voit maksaa luottolaskusi helposti ja turvallisesti e-laskulla. Saat laskun suoraan verkkopankkiisi, jolloin sinun tulee ainoastaan tarkistaa ja vahvistaa laskun maksutiedot, minkä jälkeen asia on hoidettu.

E-lasku on pankkien kehittämä kuluttajille suunniteltu lasku, jonka laskuttaja toimittaa sähköisesti paperisen laskun sijasta suoraan vastaanottajan verkkopankkiin. E-laskun käyttöönotto on helppoa ja hoituu vaivattomasti verkkopankissasi.

E-laskun hyödyt:

  • Laskut eivät katoa postissa
  • Laskun tietoja ei tarvitse näppäillä itse, jolloin näppäilyvirheet poistuvat
  • Laskun hyväksyminen on helppoa ja nopeaa
  • Laskua ei veloiteta tililtä ilman hyväksyntääsi. Halutessasi voit myös asettaa laskuttajan laskut maksettavaksi automaattisesti
  • Laskut arkistoituvat verkkopankkiisi. Voit myös tallentaa laskun omalle koneellesi tai ottaa siitä kopioita
  • Pankit tunnistavat e-laskun osapuolet tarkasti, joten asiakasturvallisuus on ensiluokkaista
  • Verkkolaskua on erittäin vaikea väärentää eikä verkkopankkiin voi lähettää e-laskuja ilman, että laskuttajalla on asiasta sopimus pankin kanssa.

Näin otat e-laskun käyttöösi:

  1. Valitse laskuttajaluettelosta "OPR-Finance Oy" ja laskutusaiheeksi ”Ostosraha/Luottolasku” tai ”Ostosraha-Svea/luottolasku” (katso laskusta).
  2. Syötä tunnistetietona asiakasnumerosi, jonka löydät myös laskustasi.
  3. Saat jatkossa e-laskut hyväksyttäväksi suoraan verkkopankkiisi. Halutessasi voit asettaa e-laskun maksettavaksi automaattisesti. Tällöin pankki veloittaa laskun summan tililtäsi automaattisesti e-laskun eräpäivänä.

Huomioitavaa e-laskutuksessa

  • Mikäli sinulla valittuna sekä sähköposti- että e-lasku, lasku tulee ainoastaan e-laskuna. Halutessasi sähköpostilaskun sinun tulee ottaa e-laskutilaus pois käytöstä oman verkkopankkisi e-laskutuksen asetuksista.

Ongelmatilanteet

e-Laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt yrityksemme tietoon ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).

Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-Laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Financen järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.

Tee arjestasi helpompaa ja siirry e-laskuun jo tänään!

Voinko lyhentää lainaa etuajassa tai maksaa sen kerralla pois?

Kyllä. Korko veloitetaan vain siltä ajalta, jonka laina on ollut asiakkaan käytössä. Jos laina maksetaan etuajassa, koron osuus tulee olemaan alkuperäistä pienempi. Loppuvelan kokonaismäärän voi aina halutessaan käydä laskemassa päiväkohtaisesti OPR-Online -palvelussa.

Voiko yrityksenne eri lainoja yhdistää yhdeksi luotoksi?

Yhdistäminen ei ole mahdollista. Laskutus toimii erillisesti jokaisen lainatuotteen kohdalla.

Perittekö luoton myöntämisestä avausmaksua tai toimituskulua?

Kyllä, perimme lainoistamme toimituspalkkio. Toimituspalkkio on 34-975 €. Ostosraha.fi etusivulla on lainalaskuri. Lainalaskurissa ilmoitettu takaisinmaksettava summa sisältää kaikki luotosta aiheutuvat kustannukset, koron pääoman ja myös toimituskulun.

Paljonko Ostosrahan korko on?

Ostosrahan laina-ajalle lasketaan 24,9 % vuotuista korkoa. Tarkat tiedot lainan kuluista näet Ostosraha.fi etusivun lainalaskurista.

Paljonko lainaa on kokonaisuudessaan jäljellä? Miksi tieto ei näy laskussa?

Velan kokonaissaldon tarkistaminen tapahtuu OPR-Online -palvelussa. Lainankorko lasketaan aina päiväkohtaisesti ja sen vuoksi sitä ei valitettavasti voi ilmoittaa laskussa ajantasaisena.

Takaisinmaksulaskuri löytyy OPR Online -palvelusta, Ostosraha-välilehden alaosasta, ”Mikäli haluat maksaa lainan ennenaikaisesti kokonaisuudessaan takaisin, klikkaa tästä.”

Olen tilannut e-laskun, mutta lasku ei tule e-laskuna

Kysymyksessä on silloin häiriötilanne. E-Laskun kytkennän jälkeen saat aina seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt yrityksemme tietoon ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).

Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-Laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Financen järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.

Olen maksanut laskun tänään. Milloin suoritus näkyy tiedoissani?

Suoritus kirjautuu järjestelmäämme maksetuksi 3-4 arkipäivää myöhemmin maksupäivästä. 

Miten ja milloin luotto maksetaan takaisin?

Laina takaisinmaksu tapahtuu sopimuksen mukaan. Ensimmäinen lasku erääntyy noin kuukauden kuluttua luoton myöntämispäivästä. Lasku toimitetaan asiakkaalle aina noin kaksi viikkoa ennen eräpäivää. Laskun eräpäivä on kuukausittain sama. Jos eräpäivä ei ole sopiva, voitte tiedustella eräpäivänmuutosta asiakaspalvelusta.

Minulla on tilapäisesti maksuvaikeuksia. Voinko siirtää eräpäivää?

Kyllä. Eräpäivänsiirto ja maksusopimus on mahdollista tehdä OPR-Online -palvelussa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Erääntyneeseen laskuun voi olla mahdollista tehdä maksusopimus, jolla eräpäivää voidaan siirtää ja/tai laskun loppusumma jaetaan useampaan osaan. Maksusopimuksia voi olla voimassa yksi kerrallaan. Maksusopimuksen voi tehdä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun, puh: 020 741 2040, avoinna arkisin klo 8-21 ja lauantaisin 10-14. Maksujärjestelykulu on 10-30 euroa, sopimuksesta riippuen.

Käytettävissäsi on 1-3 maksuvapaata kuukautta. Maksuvapaat kuukaudet on mahdollista ottaa käyttöön laskuttamattomiin laskuihin alkaen seuraavasta vielä laskuttamattomasta kuukaudesta. Lainakorko peritään normaalisti koko maksuvapaan ajalta ja se laskutetaan maksuvapaata seuraavan laskun yhteydessä. Erääntyneeseen tai laskutettuun laskuun ei voi enää saada maksuvapaata kuukautta.

Voit asettaa maksuvapaita kuukausia OPR-Online -palvelussamme osoitteessa https://online.opr-vakuus.fi. OPR-Online -palvelu on avoinna 24/7.

Miksi sain maksumuistutuksen?

Maksumuistutuksen saamiseen voi olla useita syitä. Olet saattanut saada maksumuistutuksen, jos olet maksanut laskun eräpäivän jälkeen. Tällöin maksusuoritus ei vielä ole näkynyt meillä ja olemme ehtineet lähettää maksumuistutuksen ennen kuin olet maksanut laskun. Tällöin maksumuistutus ei vaadi toimenpiteitä, koska lasku on jo maksettu.

Laskun maksamisessa on myös saattanut tulla viitenumeron näppäilyvirhe. Ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme ja varaudu kertomaan heille maksamasi laskun päivämäärä, summa ja virheellinen viitenumero.

Jos olet pyytänyt laskun sähköpostilla, muistathan tarkistaa sähköpostisi roskapostikansion. Usein "kadonneet" laskut löytyvät sieltä. 

Lasku ei tullut perille, pitääkö maksaa?

Kyllä. Mikäli lasku ei ole tullut perille, sinun on oma-aloitteisesti otettava yhteys asiakaspalveluumme tai tarkastettava maksutiedot OPR-Online -palvelusta. Laskun puuttuminen ei oikeuta eräpäivän muutokseen. Laskutiedot on nähtävillä ja tulostettavissa aina myös OPR-Online -palvelussa.

Lainani on siirretty perintään. Minne otan asiassa yhteyttä?

Ostosrahan perintää hoitaa Svea Perintä. Yhteystiedot alla.

email: opr@svea.fi 

puh. 09 4242 3050

Kadotin laskun, voinko saada laskun tiedot uudestaan?

Kyllä, voit tarkastaa, tulostaa tai lähettää maksutiedot sähköpostiin OPR-Online -palvelusta. OPR-Onlineen pääset tästä. Maksutiedot saat myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Haluan peruuttaa Ostosraha kulutusluoton. Kuinka minun tulee toimia?

Luotonsaajalla on oikeus peruuttaa tekemänsä lainasopimus neljäntoista (14) päivän kuluessa lainasopimuksen syntymisestä tai siitä myöhemmästä ajankohdasta, jona luotonsaaja on saanut pysyvällä tavalla lainaa koskevat ennakkotiedot ja sopimusehdot. Peruuttamisilmoitus on ilmoitettava asiakaspalveluun kirjallisesti.

Peruutusilmoituksessa tulee olla vähintään seuraavat tiedot:

  • luotonsaajan nimi ja henkilötunnus
  • ilmoitus peruuttamisesta
  • paikka ja päiväys
  • luotonsaajan omakätinen allekirjoitus

Hae oma Ostosrahasi tästä!

1000,00 €

24 kk

  • Kuukausierä:
  • Yhteensä*:

* Takaisinmaksettava kokonaissumma (sis. lainapääoman sekä kaikki korot ja kulut)

Kuluttajansuojalain mukainen todellinen vuosikorko on 39,49%, kun lainan määrä on 5 000€ ja laina-aika 54kk.

Asiakaspalvelu

Avoinna joka päivä 8-22
Puhelin
020 741 2030
Avoinna arkisin klo 9-18
Sähköposti
asiakaspalvelu@ostosraha.fi
   

Ostosraha.fi perustiedot

  • Lainojen todellinen maksimi vuosikorko on 49,92%
  • Minimi ja maksimi laina-aika 12-96 kk
  • Esimerkki: 5 000 € lainassa, 54 kk laina-ajalla, lainan takaisinmaksettava kokonaissumma 9 781,06 €. Todellinen vuosikorko 39,49 % huomioiden lainakustannukset
30.07.2018
Osallistu Ostosraha.fin kesäkisaan! Nyt sinulla on mahdollisuus voittaa 200€ arvoinen Holiday Club... Lue lisää...
02.07.2018
Osallistu Ostosraha.fin kesäkisaan! Nyt sinulla on mahdollisuus voittaa 200€ lahjakortti! Osallistu... Lue lisää...
13.06.2018
Juhannuksena lainapalvelumme on auki seuraavasti:   Juhannusaattona pe 22.6. klo 8-16... Lue lisää...
30.05.2018
Yrityksemme nimi on muuttunut OPR-Vakuus Oy:stä OPR-Finance Oy:ksi. Muutos päätettiin toteuttaa... Lue lisää...