Usein kysytyt kysymykset

Lainan hakeminen

Mitkä ovat lainan myöntämisen perusedellytykset?

Ostosraha kulutusluotto myönnetään 20-75 vuotiaille Suomen kansalaisuuden omaaville yksityishenkilöille, jotka täyttävät lainaehtojemme luottokelpoisuusmääritelmän. Myönteinen luottopäätös mm. edellyttää, että luotonhakijalla on; Suomen kansalaisuus, henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne, virallinen osoitetieto Suomessa, moitteettomat luottotiedot ja matkapuhelinnumero.

Voinko hakea lainaa omilla/tuttavan tiedoilla tuttavalleni/perheenjäsenelle?

Ei. Laina on tarkoitettu omaan henkilökohtaiseen käyttöön ja hakiessa tulee käyttää omia henkilökohtaisia tietoja. Älä myöskään koskaan luovuta omia henkilökohtaisia tietojasi kenellekkään. 

Olen saanut tietooni, että nimissäni on tietämättäni haettu lainaa. Mitä teen?

Mikäli nimissäsi on tehty petos tai epäilet henkilötietojesi joutuneen väärinkäytösten kohteeksi, ole viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme 020 741 2030 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@ostosraha.fi. Muista liittää viestiin yhteystietosi, jotta tavoitamme sinut antaaksemme asiassa lisäohjeita.

Miten saan itselleni lainakiellon?

Lainaeston voi asettaa itselleen lähettämällä kieltopyynnön kirjallisena tai soittamalla asiakaspalveluun. Lainakielto on peruuttamaton ja koskee yrityksemme kaikkia lainapalveluita ellei toisin ole pyydetty. Yrityksellemme tekemä lainakielto koskee ainoastaan yrityksemme lainapalveluita. Valtakunnallisen kiellon (OLK=Omaehtoinen luottokielto) voit hakea suoraan Suomen asiakastieto Oy:stä.

Minulla on palvelunne kautta laina, mutta tarvitsisin suuremman lainan, jotta voisin maksaa aiempia lainoja takaisin?

OPR-Vakuus Oy ei kannusta maksamaan luottoa luotolla.

Minulla on jo Ostosraha kulutusluotto, voinko saada toisen lainan?

Mikäli olet hoitanut vanhan lainasi takaisinmaksun tähän saakka moitteettomasti ja maksanut 6 kpl lyhennyksiä tai 30% lainan pääomasta, sinulla on mahdollisuus hakea nykyiseen lainaasi korotusta. Tällöin nykyinen lainasi maksetaan lainankorotuksen yhteydessä kokonaisuudessaan takaisin ja saat tilillesi uuden ja nykyisen lainasi erotuksen. Voit tehdä lainankorotushakemuksen helposti verkkohakemuksella OPR-Online -palvelussamme.

Haluan hakea palvelunne kautta lainaa, mutta minulla ei ole verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta ja olen uusi asiakas. Miten toimin?

Ottakaa tässä tapauksessa yhteyttä pankkiin ja pyytäkää heiltä itsellenne omat verkkopankkitunnukset. Mobiilivarmenteen saat matkapuhelinliittymän tarjoajalta.

Mikä on lainan takaisinmaksuaika?

Laina-aika valitaan hakemuksen täyttämisen yhteydessä. Maksuajat ovat 12 - 72 kuukautta lainasummasta riippuen. Suosittelemme että valitsette tarpeeksi joustavan maksu-aikataulun mahdollisia yllättäviä tilanteita varten. Laina on mahdollista maksaa takaisin myös etuajassa asiakkaan toiveen mukaisesti ilman lisäkulua.

Kuinka nopeasti ja miten saan lainapäätöksen?

Hakemukset käsitellään yleensä noin 15 minuutin kuluessa sen vastaanottamisesta. Lainapäätös ilmoitetaan asiakkaalle tekstiviestinä. Myönteisen lainapäätöksen jälkeen laina siirretään asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille palvelun aukioloaikoina.

Kauanko tilisiirto kestää pankkitililleni?

Myönnetty laina siirretään asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille heti hyväksytyn lainapäätöksen jälkeen. Teemme ajantasaisia tilisiirtoja päivittäin kello 8.00-22.00. Myönnetty laina on viiveettä tililläsi käyttäessäsi Aktia Pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Osuuspankin tai Säästöpankin tiliä. Lainapalvelustamme riippumattomista syistä emme voi tällä hetkellä taata viiveettömiä tilisiirtoja S-Pankin tileille, mistä johtuen S-Pankin maksuja maksetaan päivittäin noin kello 8.00, 11.00, 14.00, 18.00 ja 22.00. Muiden kuin em. pankkien tilisiirtojen osalta siirtoviive on 1-2 arkipäivää.

Mikä on sisäänkirjautumisen turvakoodi? Mihin sen tarvitsee?

Lähetämme sisäänkirjautumisen turvakoodin aina OPR-Onlineen sisäänkirjautumisen yhteydessä, näin varmistamme että ilmoittamasi matkapuhelinnumero on oikein ja sinun käytettävissä. Syötä koodi sille varattuun kenttään sisäänkirjautumisen yhteydessä. Sisäänkirjautumisen turvakoodi on henkilökohtainen ja kertakäyttöinen. OPR-Vakuus Oy ei kysy sisäänkirjautumisen turvakoodia koskaan puhelimitse tai tekstiviestinä, eikä koodia tule luovuttaa toiselle henkilölle.

Mikä on Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmä?

Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmästä saatavia tietoja käsittelee OPR-Vakuus Oy ja Suomen Asiakastieto Oy tiedon välittäjänä. Tietoja kerätään vain luottohakemuksen käsittelyä varten.

Käsiteltävät tiedot koskevat luottoja ja niiden hoitamista. Luottohakemuksen yhteydessä kerättyjä tietoja ei luovuta ulkopuolisille ilman lain mukaista velvoitetta. Viranomaisilla voi olla pääsy näihin tietoihin omassa toiminnassaan.

Mikäli luotto myönnetään, tiedot säilytetään viiden vuoden ajan siitä, kun luotto on kokonaisuudessaan erääntynyt maksettavaksi, ellei laissa säädetä velvollisuutta säilyttää niitä tätä pidempään. Mikäli luottoa ei myönnetä, tiedot poistetaan kahden vuoden kuluttua luottohakemuksen tekemisestä. Tiedot luovutetaan Suomen Asiakastieto Oy:n ylläpitämän Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmän kautta.

Luotonhakijalla on oikeus tarkastaa mille tahoille ja mitä tietoja Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmän kautta on luovutettu. Tarkistusoikeuden toteuttaa Suomen Asiakastieto Oy. Suomen Asiakastieto Oy:n ylläpitämään Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmään kuuluvat seuraavat yhtiöt:

Bigbank AS,Suomen sivuliike, 
Collector Credit Ab, 
DFC Nordic Oyj (Risicum, OK-Money), 
Euroloan Consumer Finance Oyj, 
Ferratum Finland Oy,
Finaref Oy, 
Folkia As, Suomen Sivuliike, 
Ikano Bank AB (julk.), Suomen sivuliike, 
MCB Finance Finland Oy (Credit24), 
NDN - Yhtiö Oy, 
OPR-Vakuus Oy, 
Svea Ekonomi Ab, Suomen sivuliike, 
Tact Group (Vipster Oy, Lainacom Oy), 
J.W.- Yhtiöt Oy, 
Herttaysi Oy, 
Luoteen Sirtox Oy, 
WHT-Yhtiöt Oy, 
WestStar Oy, 
Top Finance Oy, 
AS LHV Pank, 
Oy Netford Capital Ltd, 
4finance Oy.

Kenelle myönnätte 10 000€ lainaa?

Vanhana asiakkaanamme sinulla on mahdollista saada lainaa 10 000€ saakka. Uusille asiakkaillemme tarjoamme lainasummia 400-5000€. 

Yleiset asiat

Miten laina haetaan?

Ostosraha kulutusluottoa haetaan sähköisellä hakemuksella Ostosraha.fi -verkkosivujemme kautta. Sisäänkirjautuessa ensimmäisen kerran palveluumme, tarvitsette omat henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.

Lainan hakemiseen tarvitaan siis turvallinen paikka käyttää internet-yhteyttä, omat henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen sekä matkapuhelinliittymän.

Mikä on PIN-koodi ja mistä saan sellaisen?

PIN-koodi on asiakkaan itsensä luoma nelinumeroinen tunnus. PIN-koodin ja oman matkapuhelinnumeron avulla asiakas voi sisäänkirjautua OPR-Online -palveluun. PIN-koodin pääsee luomaan OPR-Online -palvelussa kohdassa ”omat tiedot”. Ennen PIN-koodin luomista Online -palveluun tulee sisäänkirjautua verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla.

Nordean verkkopankkiasiakkaat eivät valitettavasti voi pankin sopimusehtoihin perustuen luoda PIN-koodia. Heidän tulee siis joka kerta käyttää verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta OPR-Online -palveluun kirjautuessa.

Jos koodi unohtuu, se on mahdollista luoda uudelleen kirjautumalla OPR-Online -palveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.  Tunnistautumisen jälkeen voit luoda itsellesi henkilökohtaisen PIN-koodin. 

PIN-koodi tulee aina säilyttää turvallisessa paikassa, eikä sitä saa luovuttaa toisen henkilön käyttöön. Turvallisuussyistä suosittelemme että PIN-koodi vaihdetaan säännöllisin väliajoin. Voit vaihtaa/luoda PIN-koodin sisäänkirjautumalla palveluun verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla. Valitse sellainen PIN-koodi joka on ulkopuolisten vaikea arvata, mutta sinun helppo muistaa. Vältä "helppoja" numeroyhdistelmiä kuten; 0000, 1234, 1111, oma syntymäaika/syntymävuosi tai henkilötunnuksesi loppuosa. 

Voinko saada maksuvapaita kuukausia?

Käytettävissänne on 1-3 maksuvapaata kuukautta. Maksuvapaat kuukaudet ovat mahdollista ottaa käyttöön laskuttamattomiin laskuihin. Yhdestä kuukaudesta peritään kymmenen euron järjestelypalkkio sekä korkokulut tältä ajalta. Erääntyneeseen tai laskutettuun laskuun ei voi enää saada maksuvapaata kuukautta.

Onko Ostosraha palvelu tietoturvallinen?

Kyllä. Käytämme samanlaista turvajärjestelmää kuin pankit, eli yhteytemme on suojattu SSL-suojauksella. Tiedostomme ovat nykyaikaisessa ja asianmukaisesti suojatussa ympäristössä lukituissa tiloissa, eikä ulkopuolisilla ole pääsyä tiedostoihimme. Sisäänkirjautuminen palveluun tapahtuu aina henkilökohtaisten verkkopankkitunnusten avulla, mobiilivarmenteella tai aiemman verkkopankkitunnusten avulla tehdyn sisäänkirjautumisen yhteydessä luomasi PIN-koodin ja matkapuhelinnumerosi yhdistelmällä.

Voinko hakea lainaa vaikka liittymäni on prepaid tai salainen?

Kyllä. Hae laina verkkohakemuksella OPR-Online -palvelussa

Sukunimeni on vaihtunut. Miten voin päivittää tiedon palvelussanne?

Se onnistuu automaattisesti, kun kirjaudutte uudelleen omilla verkkopankkitunnuksillanne. Tämä kuitenkin edellyttää, että olette ensin päivittäneet nimimuutoksen omaan pankkiinne. Manuaalisesti vaihtaminen ei ole mahdollista. 

Paljonko veloitatte asiakaspuheluista?

Kiinteästä verkosta 8,35 snt/puhelu, plus 6,00 snt/min. Matkapuhelimesta soitettaessa 8,35snt/puhelu, plus 17,17 snt/min.

Olen unohtanut PIN-koodin. Mistä saan uuden PIN-koodin?

Jos koodi unohtuu, se on mahdollista luoda uudelleen kirjautumalla OPR-Online -palveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Tunnistautumisen jälkeen voit luoda itsellesi henkilökohtaisen PIN-koodin.  

Nordean verkkopankkiasiakkaat eivät valitettavasti voi pankin sopimusehtoihin perustuen luoda PIN-koodia. Heidän tulee siis joka kerta käyttää verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta OPR-Online -palveluun kirjautuessa.

Mitkä ovat lainapalvelunne aukioloajat?

Lainahakemuksen voi lähettää milloin tahansa. Lainahakemuksia käsitellään ja hyväksyttyjä lainoja maksetaan asiakkaan tilille joka päivä klo 8-22. Lainapäätös lähetetään asiakkaalle tekstiviestillä noin 15 minuutin kuluessa lainahakemuksen vastaanottamisesta. Myönteisen lainapäätöksen jälkeen lainasumma siirretään heti tilillenne.

Miten päivitän yhteystietoni?

Muuttuneet yhteystiedot tulee ilmoittaa OPR-Online -palvelussa, kohdassa ”omat tiedot”. Palvelun toimivuuden kannalta on olennaisen tärkeää että huolehditte muuttuneiden tietojen päivityksestä mahdollisimman pian.

Mitä Ostosrahan korottaminen tarkoittaa?

Vanhana asiakkaana sinulla on mahdollisuus korottaa nykyistä lainaasi. Nykyinen lainasi maksetaan lainankorotuksen yhteydessä kokonaisuudessaan takaisin ja saat tilillesi uuden ja nykyisen lainasi erotuksen. Lainan korottamista voi hakea, mikäli olet hoitanut vanhan lainasi takaisinmaksun tähän saakka moitteettomasti, maksanut 6 kpl lyhennyksiä tai 30 % lainan pääomasta.

Mikä on Ostosraha kulutusluoton ikäraja?

20-75 vuotta. 20-vuotiailla on mahdollisuus hakea 400 euron lainasummaa. 21-75 -vuotiailla mahdollisuus hakea 400-5000 euroa.

Mikä on OPR-Online?

OPR-Online on asiakkaan henkilökohtainen laina- ja laskutusasioiden hallinnointipalvelu, joka palvelee osoitteessa www.ostosraha.fi. Voit ajantasaisesti seurata ja hallinnoida omia laina- ja laskutustietoja, tulostaa laskun, tehdä eräpäivänsiirron, tulostaa lainasopimuksen ja paljon muuta. OPR-Online on aina avoinna. Sisäänkirjautuminen tästä.

Mihin asiakkaiden henkilötietoja käytetään?

Asiakastietoja voidaan käyttää vain yrityksen omaan asiakastiedotukseen. Emme luovuta asiakastietojamme ulkopuolisille tahoille.

Lainan takaisinmaksu

Voinko saada laskun sähköisenä paperilaskun sijaan?

Kyllä. Laskut on mahdollista saada sähköpostitse, e-laskulla tai NetPosti -palveluun.
Sähköpostilaskutuksen voit ottaa käyttöön OPR-Online -palvelussa, osoitteessa www.ostosraha.fi.
Laskutuksen NetPostiin saat valitsemalla yrityksemme (OPR-Vakuus Oy) laskut vastaanotettavaksi sähköisessä muodossa suoraan NetPosti –palveluun. 
e-laskun saat käyttöösi näin:

  1. Valitse laskuttajaluettelosta "OPR-Vakuus Oy" ja laskutusaiheeksi ”Ostosraha/Luottolasku” tai ”Ostosraha-Svea/luottolasku” (katso laskusta).
  2. Syötä tunnistetietona asiakasnumerosi, jonka löydät myös laskustasi.
  3. Saat jatkossa e-laskut hyväksyttäväksi suoraan verkkopankkiisi. Halutessasi voit asettaa e-laskun maksettavaksi automaattisesti. Tällöin pankki veloittaa laskun summan tililtäsi automaattisesti e-laskun eräpäivänä.

 
Huomioitavaa e-laskutuksessa
Mikäli sinulla valittuna sekä sähköposti- että e-lasku, lasku tulee ainoastaan e-laskuna. Halutessasi sähköpostilaskun sinun tulee ottaa e-laskutilaus pois käytöstä oman verkkopankkisi e-laskutuksen asetuksista.
 
Ongelmatilanteet
e-Laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt yrityksemme tietoon ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).

Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-Laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Vakuuden järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.
 
Tee arjestasi helpompaa ja siirry e-laskuun jo tänään!

Voinko maksaa laskuni e-laskulla?

Kyllä. Voit maksaa luottolaskusi helposti ja turvallisesti e-laskulla. Saat laskun suoraan verkkopankkiisi, jolloin sinun tulee ainoastaan tarkistaa ja vahvistaa laskun maksutiedot, minkä jälkeen asia on hoidettu.

E-lasku on pankkien kehittämä kuluttajille suunniteltu lasku, jonka laskuttaja toimittaa sähköisesti paperisen laskun sijasta suoraan vastaanottajan verkkopankkiin. E-laskun käyttöönotto on helppoa ja hoituu vaivattomasti verkkopankissasi.

E-laskun hyödyt:

  • Laskut eivät katoa postissa
  • Laskun tietoja ei tarvitse näppäillä itse, jolloin näppäilyvirheet poistuvat
  • Laskun hyväksyminen on helppoa ja nopeaa
  • Laskua ei veloiteta tililtä ilman hyväksyntääsi. Halutessasi voit myös asettaa laskuttajan laskut maksettavaksi automaattisesti
  • Laskut arkistoituvat verkkopankkiisi. Voit myös tallentaa laskun omalle koneellesi tai ottaa siitä kopioita
  • Pankit tunnistavat e-laskun osapuolet tarkasti, joten asiakasturvallisuus on ensiluokkaista
  • Verkkolaskua on erittäin vaikea väärentää eikä verkkopankkiin voi lähettää e-laskuja ilman, että laskuttajalla on asiasta sopimus pankin kanssa.

Näin otat e-laskun käyttöösi:

  1. Valitse laskuttajaluettelosta "OPR-Vakuus Oy" ja laskutusaiheeksi ”Ostosraha/Luottolasku” tai ”Ostosraha-Svea/luottolasku” (katso laskusta).
  2. Syötä tunnistetietona asiakasnumerosi, jonka löydät myös laskustasi.
  3. Saat jatkossa e-laskut hyväksyttäväksi suoraan verkkopankkiisi. Halutessasi voit asettaa e-laskun maksettavaksi automaattisesti. Tällöin pankki veloittaa laskun summan tililtäsi automaattisesti e-laskun eräpäivänä.

Huomioitavaa e-laskutuksessa

  • Mikäli sinulla valittuna sekä sähköposti- että e-lasku, lasku tulee ainoastaan e-laskuna. Halutessasi sähköpostilaskun sinun tulee ottaa e-laskutilaus pois käytöstä oman verkkopankkisi e-laskutuksen asetuksista.

Ongelmatilanteet

e-Laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt yrityksemme tietoon ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).

Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-Laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Vakuuden järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.

Tee arjestasi helpompaa ja siirry e-laskuun jo tänään!

Voinko lyhentää lainaa etuajassa tai maksaa sen kerralla pois?

Kyllä. Korko veloitetaan vain siltä ajalta, jonka laina on ollut asiakkaan käytössä. Jos laina maksetaan etuajassa, koron osuus tulee olemaan alkuperäistä pienempi. Loppuvelan kokonaismäärän voi aina halutessaan käydä laskemassa päiväkohtaisesti OPR-Online -palvelussa.

Voiko yrityksenne eri lainoja yhdistää yhdeksi luotoksi?

Yhdistäminen ei ole mahdollista. Laskutus toimii erillisesti jokaisen lainatuotteen kohdalla.

Perittekö luoton myöntämisestä avausmaksua?

Kyllä. Ostosraha.fi etusivulla on lainalaskuri. Lainalaskurissa ilmoitettu takaisinmaksettava summa sisältää kaikki luotosta aiheutuvat kustannukset, koron pääoman ja myös avausmaksun.

Paljonko Ostosrahan korko on?

Ostosrahan laina-ajalle lasketaan 24,9 % vuotuista korkoa. Tarkat tiedot lainan kuluista näet Ostosraha.fi etusivun lainalaskurista.

Paljonko lainaa on kokonaisuudessaan jäljellä? Miksi tieto ei näy laskussa?

Velan kokonaissaldon tarkistaminen tapahtuu OPR-Online -palvelussa. Lainankorko lasketaan aina päiväkohtaisesti ja sen vuoksi sitä ei valitettavasti voi ilmoittaa laskussa ajantasaisena.

Takaisinmaksulaskuri löytyy OPR Online -palvelusta, Ostosraha-välilehden alaosasta, ”Mikäli haluat maksaa lainan ennenaikaisesti kokonaisuudessaan takaisin, klikkaa tästä.”

Olen tilannut e-laskun, mutta lasku ei tule e-laskuna

Kysymyksessä on silloin häiriötilanne. E-Laskun kytkennän jälkeen saat aina seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt yrityksemme tietoon ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).

Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-Laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Vakuuden järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.

Olen maksanut laskun tänään. Milloin suoritus näkyy tiedoissani?

Suoritus kirjautuu järjestelmäämme maksetuksi 3-4 arkipäivää myöhemmin maksupäivästä. 

Miten ja milloin luotto maksetaan takaisin?

Laina takaisinmaksu tapahtuu sopimuksen mukaan. Ensimmäinen lasku erääntyy noin kuukauden kuluttua luoton myöntämispäivästä. Lasku toimitetaan asiakkaalle aina noin kaksi viikkoa ennen eräpäivää. Laskun eräpäivä on kuukausittain sama. Jos eräpäivä ei ole sopiva, voitte tiedustella eräpäivänmuutosta asiakaspalvelusta.

Minulla on tilapäisesti maksuvaikeuksia. Voinko siirtää eräpäivää?

Kyllä. Eräpäivänsiirto ja maksusopimus on mahdollista tehdä OPR-Online -palvelussa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Erääntyneeseen laskuun voi olla mahdollista tehdä maksusopimus, jolla eräpäivää voidaan siirtää ja/tai laskun loppusumma jaetaan useampaan osaan. Maksusopimuksia voi olla voimassa yksi kerrallaan. Maksusopimuksen voi tehdä OPR-Online -palvelussa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun, puh: 020 741 2040, avoinna arkisin klo 8-21, lauantaisin klo 10-14. Maksujärjestelykulu on 10-30 euroa, sopimuksesta riippuen.

Käytettävissänne on myös 1-3 maksuvapaata kuukautta. Maksuvapaat kuukaudet ovat mahdollista ottaa käyttöön laskuttamattomiin laskuihin. Yhdestä kuukaudesta peritään kymmenen euron järjestelypalkkio sekä korkokulut tältä ajalta. Erääntyneeseen tai laskutettuun laskuun ei voi enää saada maksuvapaata kuukautta.

Lasku ei tullut perille, pitääkö maksaa?

Kyllä. Mikäli lasku ei ole tullut perille, sinun on oma-aloitteisesti otettava yhteys asiakaspalveluumme tai tarkastettava maksutiedot OPR-Online -palvelusta. Laskun puuttuminen ei oikeuta eräpäivän muutokseen. Laskutiedot on nähtävillä ja tulostettavissa aina myös OPR-Online -palvelussa.

Lainani on siirretty perintään. Minne otan asiassa yhteyttä?

Ostosrahan perintää hoitaa Svea Perintä. Yhteystiedot alla.

email: opr@svea.fi 

puh. 09 4242 3050

Kadotin laskun, voinko saada laskun tiedot uudestaan?

Kyllä, voit tarkastaa, tulostaa tai lähettää maksutiedot sähköpostiin OPR-Online -palvelusta. OPR-Onlineen pääset tästä. Maksutiedot saat myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Haluan peruuttaa Ostosraha kulutusluoton. Kuinka minun tulee toimia?

Luotonsaajalla on oikeus peruuttaa tekemänsä lainasopimus neljäntoista (14) päivän kuluessa lainasopimuksen syntymisestä tai siitä myöhemmästä ajankohdasta, jona luotonsaaja on saanut pysyvällä tavalla lainaa koskevat ennakkotiedot ja sopimusehdot. Peruuttamisilmoitus on ilmoitettava asiakaspalveluun kirjallisesti.

Peruutusilmoituksessa tulee olla vähintään seuraavat tiedot:

  • luotonsaajan nimi ja henkilötunnus
  • ilmoitus peruuttamisesta
  • paikka ja päiväys
  • luotonsaajan omakätinen allekirjoitus

Hae oma Ostosrahasi tästä!

1000,00 €

24 kk

  • Kuukausierä:
  • Yhteensä*:

* Takaisinmaksettava kokonaissumma (sis. lainapääoman sekä kaikki korot ja kulut)

Kuluttajansuojalain mukainen todellinen vuosikorko on 29.74%, kun lainan määrä on 10 000€ ja laina-aika 72kk.

Asiakaspalvelu

Avoinna joka päivä 8-22
Puhelin
020 741 2030
Avoinna arkisin klo 9-18
Sähköposti
asiakaspalvelu@ostosraha.fi
   

Ostosraha.fi perustiedot

  • Lainojen todellinen maksimi vuosikorko on 49,93%
  • Minimi ja maksimi laina-aika 12-72 kk
  • Esimerkki: 10 000€ lainassa 72kk laina-ajalla korkokulut 9987,49€, kokonaiskulut siis 19 987,49€. Todellinen vuosikorko 29,74% huomioiden lainakustannukset
28.04.2017
Lainapalvelumme on avoinna myös vappuna normaalisti klo. 8.00-22.00. Puhelinasiakaspalvelumme on... Lue lisää...
21.04.2017
Nordealla on Suomessa palvelukatko sunnuntaina 23. huhtikuuta 2017. Palvelukatko alkaa aamuyöllä... Lue lisää...
18.04.2017
Neljä radiota, neljät häät sekä lähes kolme miljoonaa häävierasta! Nyt haetaan jälleen hääpareja... Lue lisää...
10.04.2017
Lainapalvelumme on avoinna myös pääsiäisenä normaalisti klo. 8.00-22.00. Puhelinasiakaspalvelumme... Lue lisää...