Lainan hakeminen

Mitkä ovat lainan myöntämisen perusedellytykset?

Ostosraha kulutusluotto myönnetään yli 21-vuotiaille Suomen kansalaisille, jotka täyttävät lainaehtojemme luottokelpoisuusmääritelmän. Myönteinen luottopäätös edellyttää mm., että luotonhakijalla on Suomen kansalaisuus, henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne, virallinen osoitetieto Suomessa, moitteettomat luottotiedot ja henkilökohtainen matkapuhelinnumero.

Mikä on Ostosraha kulutusluoton ikäraja?

Kaikilla vähintään 21-vuotiailla on mahdollisuus hakea lainaa 400–3000 €.

Miten lainaa haetaan?

Voit täyttää lainahakemuksen helposti verkkosivuillamme. Lainahakemuksen aluksi tehtävää sähköistä tunnistautumista varten tarvitset henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Näiden lisäksi tarvitset internet-yhteyden ja henkilökohtaisen matkapuhelinnumeron.

Voinko hakea lainaa omilla/tuttavan tiedoilla tuttavalleni/perheenjäsenelleni?

Et voi. Laina on tarkoitettu omaan käyttöön ja hakiessa tulee käyttää henkilökohtaisia tietoja. Ethän koskaan luovuta henkilökohtaisia tietojasi kenellekään.

Kuinka nopeasti ja miten saan lainapäätöksen?

Hakemuksesi käsitellään noin 15 minuutin kuluessa klo 8–22 välisenä aikana, minkä jälkeen saat lainapäätöksen tekstiviestinä. Myönteisen lainapäätöksen jälkeen laina siirretään ilmoittamallesi pankkitilille lainapalvelumme aukioloaikoina.

Kauanko tilisiirto kestää pankkitililleni?

Teemme ajantasaisia tilisiirtoja päivittäin kello 8–22. Myönnetty laina on viiveettä tililläsi käyttäessäsi Aktia Pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Osuuspankin tai Säästöpankin tiliä. Muihin kuin em. pankkeihin arkisin ennen kello 14 tehdyt tilisiirrot näkyvät tilillä pääsääntöisesti saman päivän aikana. Muussa tapauksessa siirto näkyy tilillä seuraavana arkipäivänä.

Mikä on lainan takaisinmaksuaika?

Lainan takaisinmaksuaika valitaan hakemuksen täyttämisen yhteydessä. Maksuajat ovat 1–3 vuotta (eli 12–36 kuukautta) lainasummasta riippuen. Suosittelemme, että valitset tarpeeksi joustavan maksuaikataulun mahdollisia yllättäviä tilanteita varten. Laina on mahdollista maksaa takaisin myös etuajassa asiakkaan toiveen mukaisesti ilman lisäkulua.

Minulla on palvelunne kautta laina, mutta tarvitsisin suuremman lainan, jotta voisin maksaa aiempia lainoja takaisin?

OPR-Finance Oy ei kannusta maksamaan luottoa luotolla.

Haluan hakea palvelunne kautta lainaa, mutta minulla ei ole verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta ja olen uusi asiakas. Miten toimin?

Ota yhteyttä pankkiisi ja pyydä itsellesi verkkopankkitunnukset. Mobiilivarmenteen saat käyttöösi matkapuhelinoperaattoriltasi tai osoitteesta https://mobiilivarmenne.fi/

Voinko hakea lainaa vaikka liittymäni on prepaid tai salainen?

Kyllä. Hae laina verkkohakemuksella tästä.

Mikä on Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmä?

Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmästä saatavia tietoja käsittelee OPR-Finance Oy ja Suomen Asiakastieto Oy tiedon välittäjänä. Tietoja kerätään vain luottohakemuksen käsittelyä varten. Käsiteltävät tiedot koskevat luottoja ja niiden hoitamista. Luottohakemuksen yhteydessä kerättyjä tietoja ei luovuta ulkopuolisille ilman lain mukaista velvoitetta. Viranomaisilla voi olla pääsy näihin tietoihin omassa toiminnassaan. Mikäli luotto myönnetään, tiedot säilytetään viiden vuoden ajan siitä, kun luotto on kokonaisuudessaan erääntynyt maksettavaksi, ellei laissa säädetä velvollisuutta säilyttää niitä tätä pidempään. Mikäli luottoa ei myönnetä, tiedot poistetaan kahden vuoden kuluttua luottohakemuksen tekemisestä. Tiedot luovutetaan Suomen Asiakastieto Oy:n ylläpitämän Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmän kautta. Luotonhakijalla on oikeus tarkastaa mille tahoille ja mitä tietoja Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmän kautta on luovutettu. Tarkistusoikeuden toteuttaa Suomen Asiakastieto Oy. Lisätietoja Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmästä saat täältä.

Lainan takaisinmaksaminen

Miten ja milloin luotto maksetaan takaisin?

Lainan takaisinmaksu tapahtuu kuukausittaisissa tasamaksuerissä. Ostosraha-lasku lähetetään sinulle kerran kuukaudessa, noin kaksi viikkoa ennen eräpäivää.

Jos olet ottanut lainan 1.9.2019, tai sen jälkeen, laskun eräpäivä on aina kuukauden 28. päivä. Huomioithan, että saat ensimmäisen laskun luoton myöntämisestä seuraavana kuukautena, jolloin maksuerä sisältää myös laskutusta edeltävän kuukauden kulut ja korot laskun ollessa näin kertaluonteisesti tulevia maksueriä suurempi. Katso esimerkki laskun muodostumisesta tästä.

Jos olet ottanut lainan 31.8.2019, tai tätä ennen, laskun eräpäivä on muodostunut sen mukaan, minä päivänä laina on sinulle myönnetty. Jos laina on myönnetty sinulle esimerkiksi kuukauden 15. päivä, myös laskujen eräpäivä on aina kuukauden 15. päivä.

Voinko saada laskun sähköisenä paperilaskun sijaan?

Kyllä. Laskut on mahdollista saada sähköpostitse, e-laskulla tai OmaPosti -palveluun. Sähköpostilaskutuksen voit ottaa käyttöön OPR-Online -palvelussa. Laskutuksen OmaPostiin saat valitsemalla yrityksemme (OPR-Finance Oy) laskut vastaanotettavaksi sähköisessä muodossa suoraan OmaPosti -palveluun. E-laskutuksesta ja sen käyttöönotosta löydät lisätietoja alta.

Huomioithan, että jos olet ottanut lainan 1.9.2019, tai sen jälkeen, ei sinulla toistaiseksi ole mahdollisuutta käyttää OPR-Online -palvelua. Voit aktivoida sähköpostilaskutuksen olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Voinko maksaa laskuni e-laskulla?

Kyllä. Voit maksaa luottolaskusi helposti ja turvallisesti e-laskulla. Saat laskun suoraan verkkopankkiisi, jolloin sinun tulee ainoastaan tarkistaa ja vahvistaa laskun maksutiedot, minkä jälkeen asia on hoidettu. E-lasku on pankkien kehittämä kuluttajille suunniteltu lasku, jonka laskuttaja toimittaa sähköisesti paperisen laskun sijasta suoraan vastaanottajan verkkopankkiin. E-laskun käyttöönotto on helppoa ja hoituu vaivattomasti verkkopankissasi.

E-laskun hyödyt:

  • Laskut eivät katoa postissa
  • Laskun tietoja ei tarvitse näppäillä itse, jolloin näppäilyvirheitä ei tapahdu
  • Laskun hyväksyminen on helppoa ja nopeaa
  • Laskua ei veloiteta tililtä ilman hyväksyntääsi. Halutessasi voit myös asettaa laskuttajan laskut maksettavaksi automaattisesti
  • Laskut arkistoituvat verkkopankkiisi. Voit myös tallentaa laskun omalle koneellesi tai ottaa siitä kopioita
  • Pankit tunnistavat e-laskun osapuolet tarkasti, joten asiakasturvallisuus on ensiluokkaista
  • Verkkolaskua on erittäin vaikea väärentää, eikä verkkopankkiin voi lähettää e-laskuja ilman, että laskuttajalla on asiasta sopimus pankin kanssa

E-laskun saat käyttöösi näin:

  1. Valitse laskuttajaluettelosta “OPR-Finance Oy” ja laskutusaiheeksi ”Ostosraha/Luottolasku” tai ”Ostosraha-Svea/luottolasku” (katso laskusta)
  2. Syötä tunnistetietona asiakasnumerosi, jonka löydät myös laskustasi
  3. Saat jatkossa e-laskut hyväksyttäväksi suoraan verkkopankkiisi. Halutessasi voit asettaa e-laskun maksettavaksi automaattisesti. Tällöin pankki veloittaa laskun summan tililtäsi automaattisesti e-laskun eräpäivänä

Huomioitavaa e-laskutuksessa

Mikäli sinulla on valittuna sekä sähköposti-, että e-lasku, lasku tulee ainoastaan e-laskuna. Halutessasi sähköpostilaskun e-laskun tilalle sinun tulee peruuttaa e-laskutilaus oman verkkopankkisi e-laskutuksen asetuksista.

Ongelmatilanteet E-laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt aktivoitua ennen seuraavaa laskutusajoa, saat kyseisen laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku). Jos saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Financen järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Poistaessasi entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä. Tee arjestasi helpompaa ja siirry e-laskuun jo tänään!

Olen tilannut e-laskun, mutta lasku ei tule e-laskuna

Kysymyksessä on silloin häiriötilanne. E-laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt aktivoitua ennen seuraavaa laskutusajoa, saat kyseisen laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku). Jos saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Financen järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Poistaessasi entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.

Kadotin laskun, voinko saada laskun tiedot uudestaan?

Kyllä, voit tarkastaa tai tulostaa maksutiedot OPR-Online -palvelusta. Saat maksutiedot myös olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Huomioithan, että jos olet ottanut lainan 1.9.2019, tai sen jälkeen, ei sinulla toistaiseksi ole mahdollisuutta käyttää OPR-Online -palvelua. 

Lasku ei tullut perille, pitääkö maksaa?

Kyllä. Mikäli lasku ei ole tullut perille, sinun on oma-aloitteisesti otettava yhteys asiakaspalveluumme tai tarkastettava maksutiedot OPR-Online -palvelusta. Laskun puuttuminen ei oikeuta eräpäivän muutokseen. Laskutiedot on nähtävillä ja tulostettavissa aina myös OPR-Online -palvelussa. Jos olet tilannut laskun sähköpostilla, muistathan tarkistaa sähköpostisi roskapostikansion. Laskusi voi löytyä sieltä.

Huomioithan, että jos olet ottanut lainan 1.9.2019, tai sen jälkeen, ei sinulla toistaiseksi ole mahdollisuutta käyttää OPR-Online -palvelua. 

Voinko lyhentää lainaa etuajassa tai maksaa sen kerralla pois?

Kyllä. Loppuvelan kokonaismäärän voi aina halutessaan käydä laskemassa päiväkohtaisesti OPR-Online -palvelussa. Jos laina maksetaan etuajassa, koron osuus tulee olemaan alkuperäistä pienempi. Korko veloitetaan vain siltä ajalta, jonka laina on ollut asiakkaan käytössä.

Huomioithan, että jos olet ottanut lainan 1.9.2019, tai sen jälkeen, ei sinulla toistaiseksi ole mahdollisuutta käyttää OPR-Online -palvelua. Voit tarkistaa loppuvelan kokonaismäärän olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Paljonko lainaa on kokonaisuudessaan jäljellä? Miksi tieto ei näy laskussa?

Velan kokonaissaldon tarkastaminen tapahtuu OPR-Online -palvelussa. Lainankorko lasketaan aina päiväkohtaisesti, eikä sitä sen vuoksi voi ilmoittaa laskussa ajantasaisena. Takaisinmaksulaskuri löytyy OPR Online -palvelun Ostosraha-välilehdeltä.

Huomioithan, että jos olet ottanut lainan 1.9.2019, tai sen jälkeen, ei sinulla toistaiseksi ole mahdollisuutta käyttää OPR-Online -palvelua. Voit tarkistaa loppuvelan kokonaismäärän olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Olen maksanut laskun tänään. Milloin suoritus näkyy tiedoissani?

Maksusuoritus kirjautuu järjestelmäämme 3–4 arkipäivän viiveellä.

Voinko saada maksuvapaita kuukausia?

Käytettävissäsi on yksi maksuvapaa kuukausi, mikä on mahdollista ottaa käyttöön alkaen seuraavasta vielä laskuttamattomasta kuukaudesta. Lainakorko peritään normaalisti koko maksuvapaan ajalta ja se laskutetaan maksuvapaata seuraavan laskun yhteydessä. Laskutetulle/erääntyneelle laskulle ei voi enää saada maksuvapaata. Maksuvapaan kuukauden voit ottaa käyttöön OPR-Online -palvelussamme. Palvelu on avoinna joka päivä, ympäri vuorokauden. 

Huomioithan, että jos olet ottanut lainan 1.9.2019, tai sen jälkeen, ei sinulla toistaiseksi ole mahdollisuutta käyttää OPR-Online -palvelua. Voit ottaa maksuvapaan kuukauden käyttöösi olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Miksi sain maksumuistutuksen?

Maksumuistutuksen saamiseen voi olla useita syitä. Olet saattanut saada maksumuistutuksen, jos olet unohtanut maksaa laskusi tai olet maksanut sen myöhässä vasta eräpäivän jälkeen. Tällöin maksusuoritus ei ole vielä näkynyt meillä ja olemme ehtineet lähettää laskusta maksumuistutuksen. Laskun maksamisessa on myös saattanut tulla näppäilyvirhe. Ole tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme ja varaudu kertomaan maksamasi laskun maksutiedot, jotka voit tarkastaa verkkopankistasi. Mikäli lasku ei ole tullut perille, sinun on oma-aloitteisesti otettava yhteys asiakaspalveluumme tai tarkastettava maksutiedot OPR-Online -palvelusta. Laskun puuttuminen ei oikeuta eräpäivän muutokseen. Laskutiedot ovat nähtävillä ja tulostettavissa aina myös OPR-Online -palvelussa. Jos olet tilannut laskun sähköpostilla, muistathan tarkistaa sähköpostisi roskapostikansion. Laskusi voi löytyä sieltä.

Huomioithan, että jos olet ottanut lainan 1.9.2019, tai sen jälkeen, ei sinulla toistaiseksi ole mahdollisuutta käyttää OPR-Online -palvelua.  

Minulla on tilapäisesti maksuvaikeuksia. Voinko siirtää eräpäivää?

Kyllä. Eräpäivänsiirto ja maksusopimus on mahdollista tehdä OPR-Online -palvelussa tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Erääntyneeseen laskuun voi olla mahdollista tehdä maksusopimus, jolla eräpäivää voidaan siirtää. Maksusopimuksia voi olla voimassa yksi kerrallaan. Maksusopimuksen voi tehdä olemalla yhteydessä asiakaspalveluun, puh. 020 741 2030, avoinna arkisin klo 9–18. Maksujärjestelykulu on 5 euroa. Käytettävissäsi on myös yksi maksuvapaa kuukausi, mikä sinun on mahdollista ottaa käyttöösi seuraavasta vielä laskuttamattomasta kuukaudesta. Lainakorko peritään normaalisti koko maksuvapaan ajalta ja se laskutetaan maksuvapaata seuraavan laskun yhteydessä. Erääntyneelle tai laskutetulle laskulle ei voi enää saada maksuvapaata. Voit asettaa maksuvapaan kuukauden OPR-Online -palvelussa, joka on avoinna ympäri vuorokauden.

Huomioithan, että jos olet ottanut lainan 1.9.2019, tai sen jälkeen, ei sinulla toistaiseksi ole mahdollisuutta käyttää OPR-Online -palvelua. 

Lainani on siirretty perintään. Minne otan asiassa yhteyttä?

Ostosrahan perintää hoitaa: Svea Perintä Avoinna ma-to klo 8-17, pe 8:30-16 puh: 09 4242 3050, email: opr@svea.fi

Haluan peruuttaa Ostosraha kulutusluoton. Kuinka minun tulee toimia?

Luotonsaajalla on oikeus peruuttaa tekemänsä lainasopimus neljäntoista (14) päivän kuluessa lainasopimuksen syntymisestä tai siitä myöhemmästä ajankohdasta, jona luotonsaaja on saanut pysyvällä tavalla lainaa koskevat ennakkotiedot ja sopimusehdot. Peruuttamisilmoitus on ilmoitettava asiakaspalveluun kirjallisesti. Peruutusilmoituksessa tulee olla vähintään seuraavat tiedot:

  • Luotonsaajan nimi ja henkilötunnus
  • Ilmoitus Ostosrahan peruuttamisesta
  • Lainan takaisinmaksupäivä, jotta voimme antaa maksutiedot
  • Paikka ja päiväys
  • Luotonsaajan omakätinen allekirjoitus

Yleiset asiat

Perittekö luoton myöntämisestä avausmaksua tai toimituskulua?

Emme peri avausmaksua tai toimituskulua. Lainan kustannukset koostuvat pääomasta, korosta sekä lainanhoitokulusta. Lainanhoitokulu on 1,2­–9,0 euroa kuukaudessa riippuen lainasummasta. Ostosraha.fin etusivulla on lainalaskuri, joka ilmoittaa takaisinmaksettavan kokonaissumman. Tämä summa sisältää kaikki luotosta aiheutuvat kustannukset: pääoman, koron ja lainanhoitokulun. 

Paljonko Ostosrahan korko on?

Ostosraha-lainan nimelliskorko on 19,9 %. Lainojen todellinen maksimivuosikorko on 29,4 %. Tarkat tiedot lainan kuluista näet Ostosraha.fi etusivun lainalaskurista. 

Voiko yrityksenne eri lainoja yhdistää yhdeksi luotoksi?

Yhdistäminen ei ole mahdollista. Laskutus toimii erillisesti jokaisen lainatuotteen kohdalla.

Mikä on PIN-koodi ja mistä saan sellaisen?

PIN-koodi on asiakkaan itsensä luoma nelinumeroinen tunnus. PIN-koodin ja oman matkapuhelinnumeron avulla asiakas voi sisäänkirjautua OPR-Online -palveluun. PIN-koodin pääsee luomaan OPR-Online -palvelussa kohdassa ”omat tiedot”. Ennen PIN-koodin luomista Online -palveluun tulee sisäänkirjautua verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla. Nordean verkkopankkiasiakkaat eivät valitettavasti voi pankin sopimusehtoihin perustuen luoda PIN-koodia. Heidän tulee siis joka kerta käyttää verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta OPR-Online -palveluun kirjautuessa. Jos koodi unohtuu, se on mahdollista tarkastaa OPR-Online -palvelusta kirjautumalla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. PIN-koodi tulee aina säilyttää turvallisessa paikassa, eikä sitä saa luovuttaa toisen henkilön käyttöön. Turvallisuussyistä suosittelemme, että PIN-koodi vaihdetaan säännöllisin väliajoin. Voit vaihtaa/luoda PIN-koodin sisäänkirjautumalla palveluun verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla. Valitse sellainen PIN-koodi, joka on ulkopuolisen vaikea arvata, mutta sinun helppo muistaa. Vältä “helppoja” numeroyhdistelmiä, kuten 0000, 1234, 1111, oma syntymäaika/syntymävuosi tai henkilötunnuksesi loppuosa.

Huomioithan, että jos olet ottanut lainan 1.9.2019, tai sen jälkeen, ei sinulla toistaiseksi ole mahdollisuutta käyttää OPR-Online -palvelua. 

Olen unohtanut PIN-koodin. Mistä saan uuden PIN-koodin?

Jos koodi unohtuu, se on mahdollista tarkastaa OPR-Online -palvelusta kirjautumalla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Nordean verkkopankkiasiakkaat eivät valitettavasti voi pankin sopimusehtoihin perustuen luoda PIN-koodia. Heidän tulee siis joka kerta käyttää verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta OPR-Online -palveluun kirjautuessa.

Huomioithan, että jos olet ottanut lainan 1.9.2019, tai sen jälkeen, ei sinulla toistaiseksi ole mahdollisuutta käyttää OPR-Online -palvelua. 

Mikä on sisäänkirjautumisen turvakoodi ja mihin sitä käytetään?

Lähetämme sisäänkirjautumisen turvakoodin tekstiviestillä aina OPR-Onlineen kirjautumisen yhteydessä. Näin varmistamme, että ilmoittamasi matkapuhelinnumero on kirjoitettu oikein ja käytössäsi. Syötä turvakoodi sille varattuun kenttään. Sisäänkirjautumisen turvakoodi on henkilökohtainen ja kertakäyttöinen. OPR-Finance Oy ei kysy sisäänkirjautumisen turvakoodia koskaan puhelimitse tai tekstiviestinä, eikä turvakoodia tule koskaan luovuttaa toiselle henkilölle.

Mihin asiakkaiden henkilötietoja käytetään?

Käsittelemme tietoja itse ja hyödynnämme henkilötietojen käsittelyssä lukuumme toimivia alihankkijoita. Olemme tehneet tietojenkäsittelysopimuksen jokaisen henkilötietoja käsittelevän alihankkijamme kanssa. Luovutamme henkilötietoja esimerkiksi ulkopuolisten tahojen suoramarkkinointiin. Tietoja saatetaan luovuttaa viranomaisille pakottavan sääntelyn nojalla. Emme luovuta henkilötietoja EU-alueen ulkopuolelle.

Onko Ostosraha palvelu tietoturvallinen?

Kyllä. Käytämme pankkien tasoista turvajärjestelmää, eli yhteytemme on suojattu SSL-suojauksella. Tiedostomme ovat nykyaikaisessa ja asianmukaisesti suojatussa ympäristössä, eikä ulkopuolisilla ole pääsyä niihin. Sisäänkirjautuminen palveluun tapahtuu aina henkilökohtaisten verkkopankkitunnusten avulla, mobiilivarmenteella tai aiemman verkkopankkitunnusten avulla tehdyn sisäänkirjautumisen yhteydessä luomasi PIN-koodin ja matkapuhelinnumerosi yhdistelmällä.

Mitkä ovat lainapalvelunne aukioloajat?

Voit lähettää lainahakemuksen milloin tahansa. Hakemus käsitellään ja hyväksytty laina maksetaan asiakkaan tilille lainapalvelun aukioloaikana klo 8–22.

Paljonko veloitatte asiakaspuheluista?

Kiinteästä verkosta 8,35 snt/puhelu, plus 6,00 snt/min. Matkapuhelimesta soitettaessa 8,35 snt/puhelu, plus 17,17 snt/min.

Mikä on OPR-Online?

OPR-Online -palvelu on asiakkaan henkilökohtainen laina- ja laskutusasioiden hallinnointipalvelu, jossa voit seurata ja hallinnoida omia laina- ja laskutustietojasi. OPR-Online on aina avoinna, sisäänkirjautuminen tästä.

Huomioithan, että jos olet ottanut lainan 1.9.2019, tai sen jälkeen, ei sinulla toistaiseksi ole mahdollisuutta käyttää OPR-Online -palvelua. 

Miten päivitän yhteystietoni?

Voit päivittää yhteystietosi OPR-Online -palvelussa, kohdassa ”omat tiedot”. Asiakassuhteen ja laskutuksen hoitamisen kannalta on olennaisen tärkeää, että yhteystietosi ovat ajantasalla. HUOM. muistathan aina ilmoittaa osoitteenmuutoksen tms. aina myös maistraattiin/postiin.

Huomioithan, että jos olet ottanut lainan 1.9.2019, tai sen jälkeen, ei sinulla toistaiseksi ole mahdollisuutta käyttää OPR-Online -palvelua. Voit päivittää yhteystietosi olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Sukunimeni on vaihtunut. Miten voin päivittää tiedon palvelussanne?

Tiedot päivitetään automaattisesti, kun kirjaudut uudelleen omilla verkkopankkitunnuksillasi OPR-Online palveluumme. Tämä kuitenkin edellyttää, että tietosi ovat päivittyneet omaan pankkiisi.

Huomioithan, että jos olet ottanut lainan 1.9.2019, tai sen jälkeen, ei sinulla toistaiseksi ole mahdollisuutta käyttää OPR-Online -palvelua. Voit päivittää yhteystietosi olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Miten saan itselleni lainakiellon?

Lainakiellon voit asettaa lähettämällä kieltopyynnön kirjallisena tai soittamalla asiakaspalveluun. Lainakielto on peruuttamaton ja koskee yrityksemme kaikkia lainapalveluita, ellei toisin ole pyydetty. Asetettu lainakielto koskee ainoastaan yrityksemme lainapalveluita. Valtakunnallisen kiellon (OLK=Omaehtoinen luottokielto) voit asettaa olemalla yhteydessä henkilöluottotietoja hallinnoivaan Suomen asiakastieto Oy:ön.

Olen saanut tietooni, että nimissäni on tietämättäni haettu lainaa. Mitä teen?

Mikäli nimissäsi on tehty petos tai epäilet henkilötietojesi joutuneen ulkopuolisen tahon haltuun, ole viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 020 741 2030 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@ostosraha.fi. Muista liittää viestiin yhteystietosi, jotta tavoitamme sinut antaaksemme asiassa lisäohjeita.

Mikä on Signicat?

Signicat on OPR-Finance Oy:n käyttämä sähköisen tunnistautumisen palveluntarjoaja. Signicat-nimi saattaa vilahtaa tietokoneen ruudulla tehdessäsi tunnistautumista lainahakemuksen yhteydessä tai kirjautuessasi OPR-Online -palveluun.

Suomessa Signicat Connect-palvelu on Liikenne- ja viestintäviraston (Traficom) hyväksymä ja valvoma Luottamusverkostoon kuuluva tunnistuksenvälityspalvelu, josta on säädetty Suomen Tunnistuslaissa.

Eikö kysymykseen löytynyt vastausta?

Lähetä tiedustelu asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@ostosraha.fi